Etkinlikler

2024-2025 Güz
Oryantasyon Programı | 29 Eylül 2024 CUBO Boya Çalıştayı | 26 Eylül 2024 TOSCA Disiplinlerarası Tiyatro Gezisi | 26 Eylül 2024 Kedi Evi Tasarım Çalıştayı | 30 Eylül 2024 Veteriner Kliniği Teknik Gezisi | 03 Ekim 2024 Akra Antalya Hotel Teknik Gezi | 03 Ekim 2024 Türk Resminde Soyut Yaklaşımlar Söyleşisi | 03 Ekim 2024 Dual Interiors Çalıştayı | 03 Ekim 2024 Görünenin Ötesinde: Pareidolia Disiplinlerarası Söyleşi | 03 Ekim 2024 Mercan Dede Sergisi | 05 Ekim 2024 Kristal Mutfak ile Tasarım Söyleşisi | 07 Ekim 2024 Giyilebilir Aksesuar Çalıştayı | 11 Ekim 2024 ABU Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Disiplinlerarası Söyleşi | 18 Ekim 2024 Geberit Islak Hacim Uygulamaları | 22 Ekim 2024 İtalya'da Yüksek Lisans Yapmak - Mezun Etkinliği | 23 Ekim 2024 Algıyı Tasarlamak - Disiplinlerarası Söyleşi | 31 Ekim 2024 Mezun Ziyaretleri (I ve II) | 02 Kasım 2024 Tehlike Altındaki Geçmiş: Kültürel Mirası Korumak için Bilinç Oluşturmak | 05 Kasım 2024 7. Uluslararası Değişik Doğal Taş Tasarım Yarışması - Tasarım Söyleşisi | 12 Kasım 2024 Aytaş Yapı Teknik Gezisi | 19 Kasım 2024 Dual Interiors – Mobilya Atölyesi Teknik Gezisi | 20 Kasım 2024 Yöntime ile Tasarım Söyleşisi | 22 Kasım 2024 Pil Fabrikası Teknik Gezisi | 26 Kasım 2024 Prof. Dr. Edhem ELDEM ile Tasarım Söyleşisi | 28 Kasım 2024 Tohum Otizm Vakfı ile Tasarım Söyleşisi | 29 Kasım 2024 Escape from Sofa ile Tasarım Söyleşisi | 02 Aralık 2024 Abra Studio ve Abra ID - Cem Cemal Çobanoğlu | 04 Aralık 2024 Yeşim Kozanlı ile Tasarım Söyleşisi | 10 Aralık 2024 Simetri Merdiven Teknik Gezisi | 11 Aralık 2024 Fiziksel Engellilik Deneyimi - Etkileşimi | 20 Aralık 2024 İçmimarlık Kültürü ve Kavramı | 27 Aralık 2024 Mezunlar Forumu I | 27 Aralık 2024 Yeni Yıl Ağacı Tasarım Yarışması Sergisi | 27 Aralık 2024
Bölüm Kataloğu
Etkinlikler

2024-2025 Bahar

2024-2025 Güz

2023-2024 Bahar

2023-2024 Güz

Tanıtım

İletişim

Görünenin Ötesinde: Pareidolia Disiplinlerarası Söyleşi | 03 Ekim 2024

03.10.2024 tarihinde IAED 1001    Mekan Tasarım Stüdyosu I dersi kapsamında hazırlanan ısınma çalışmasında Klinik Nöropsikolog ve Bilişsel Nörobilimci Ekin ACIYİYEN tarafından “Görünenin Ötesinde: Pareidolia” isimli bir sunum gerçekleştirilmiştir.


Ekin ACIYİYEN, öğrencilerle birlikte pareidolia kavramını derinlemesine incelemiş ve bu süreçte, gözlemlediğimiz şekilleri nasıl anlamlandırdığımızı ve bu anlamlandırmanın beynimizde nasıl gerçekleştiğini açıklamıştır. Pareidolia, belirsiz uyaranlar aracılığıyla gözlemcinin aşina olduğu nesnelere benzetme yapması durumudur. Bu kapsamda sunum, öğrencilerin soyut düşünme becerilerini geliştirmelerine olanak tanımıştır. Sunumun ardından, öğrenciler ünlü soyut-dışavurumcu tabloları birlikte yorumlayarak, bu eserlerdeki kavramları keşfetme fırsatı bulmuşlardır. Bu süreçte, soyut tablolarda gördükleri şekillerin nasıl anlamlandırıldığını anlamaya çalışmışlardır. Elde ettikleri bilgileri kullanarak, kampüs içerisinde gördükleri şekilleri ve yüzleri fotoğraflayarak, beş kişilik gruplar halinde yaratıcı hikayeler oluşturmayı amaçlamışlardır.  Farklı bir sanat disiplininden edinilen bilgiler ışığında  öğrencilerin Mekan Tasarım Stüdyosu I  dersinde kullanabilecekleri farklı bakış açıları kazanmaları hedeflenmiştir. Öğrenciler, tasarım sürecini yürütmek için ön tasarım, nicel ve nitel programlama, şematik tasarım ve tasarım geliştirme gibi adımları başarıyla gerçekleştirmişlerdir. Bu süreç, iç mekan tasarımında soyut kavramları somut hale getirmelerine olanak tanırken, yaratıcılıklarını ortaya koyma fırsatı sunmuştur. Ayrıca, pek çok farklı bakış açısının birleşimiyle ortaya çıkan yaratıcı çözümler geliştirmişlerdir.


Bu sunum, öğrencilerin iç mimarlık alanında estetik ve işlevsellik arasındaki dengeyi daha iyi kavramalarına yardımcı olmuştur. Öğrenciler tasarım sürecinin her aşamasında, gözlem yapmanın ve yorumlamanın ne kadar önemli olduğunu fark etmişlerdir. Pareidolia kavramı üzerinden geliştirdikleri bakış açıları, onları gelecekteki projelerinde daha yaratıcı ve etkili çözümler bulma konusunda teşvik etmiştir. Öğrenciler, sanat ve tasarım arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlama fırsatı bulurken, aynı zamanda yaratıcı düşünme becerilerini de geliştirmişlerdir. Bu deneyim, iç mimarlık eğitiminin görsel algı, kavramsal düşünme ve yaratıcı tasarım süreçleriyle ne kadar bütünleşik olduğunu göstermiştir.


Değerli katkıları ve paylaştığı kıymetli bilgiler için Klinik Nöropsikolog ve Bilişsel Nörobilimci Ekin ACIYİYEN’e teşekkür ederiz.