Başvuru Esasları

  • Yatay geçiş, ancak eşdeğer eğitim programları uygulayan yükseköğretim kurumları arasında yapılır.  

  • Önlisans diploma programlarının sadece ikinci ve üçüncü yarıyıllarına yatay geçiş yapılabilir.

  • Lisans diploma programlarının sadece üçüncü,beşinci ve yedinci yarıyıllarına yatay geçiş yapılabilir.

  • Diploma programları arasında yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır.

  • Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.

  • *Tamamen veya kısmen İngilizce eğitim yapan programlara yatay geçiş için ABU İngilizce Yeterlilik sınavında başarılı olmak ya da uluslararası geçerliliği olan İngilizce sınavlardan üniversitemizin belirlediği başarı düzeyinde bir puanı başvuru sırasında belgelemek şarttır.

  • Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin,

  •  a) Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 60  veya  4.00 üzerinden 2.30  olması (Açık öğretimden veya uzaktan öğretimden gelen başvurular için genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 80 veya 4.00 üzerinden 3.15 olması gerekir),

  •  b) Hâlen bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olması ve bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile çıkarılmış olmaması gerekir.

  • Genel Not Ortalamasını sağlamakla birlikte başarısız dersi/dersleri olan öğrenciler Kurumlar Arası Başarı Koşulu ile Yatay geçiş için başvuramaz.

  • Tamamen veya kısmen yabancı dil ile eğitim yapan yükseköğretim kurumlarına yatay geçiş için ilgili yükseköğretim kurumunun yapacağı yabancı dil yeterlilik sınavından başarılı olmak ya da Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan ulusal veya uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun belirlediği başarı düzeyinde bir puanı başvuru sırasında belgelemek şarttır.


Başvuruların Değerlendirilmesi
•    Başvuruların değerlendirilmesinde Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen not dönüşüm tablosu kullanılır.
•    Başvurular, ilgili Dekanlıklarca belirlenecek olan komisyon tarafından değerlendirilerek Fakülte Yönetim Kurulunca karara bağlanır.
•    Başvuru koşullarını sağlayan adayların değerlendirmesi, genel not ortalaması, merkezi yerleştirme puanı ve eğer varsa geçmek istediği programın ortak derslerindeki başarısı dikkate alınarak, üniversite senatosu tarafından belirlenmiş olan kriterlere göre yapılır ve ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. Komisyon gerek gördüğü takdirde adaylarla mülakat yapabilir.  

 

PİLOTAJ BÖLÜMÜMÜZE YATAY GEÇİŞ YAPMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE

1.Adaya öncelikle PRAXIS Test Protokolü ( Pilotaja Elverişlilik Testi) uygulanmaktadır.

2.Testten başarılı olanların Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından yetkilendirilen havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli 1 inci sınıf sağlık sertifikası sahibi olması gerekmektedir. Geçerli sağlık sertifikası olmayanlar yetkilendirilen tıp merkezlerine yönlendirilmektedir.

3.Tüm şartları sağlayan öğrencilerden yatay geçiş yapmaya hak kazananlar ( kaçıncı sınıfta oldukları fark etmeksizin) 1. sınıftan başlamak üzere kayıt yapılacaktır.

 

Ayrıntılı bilgi için https://praxis.aero/index.php/kabul-sartlari sayfasını inceleyiniz.
 


Başvuru İçin Gerekli Belgeler
1. Başvuru formu için tıklayınız. 

2. 3 Fotoğraf

3. Lise diplomasının kopyası (Öğrenci işlerinden ASLI GİBİDİR yapılmalıdır)

4. Kayıtlı olduğu programa ait güncel öğrenci belgesi(Son 1 ay içerisinde alınmış olmalıdır)

5. Transkript ve ders içerikleri (Öğrenci işleri tarafından onaylanmış olarak, kapalı zarf içinde sunulmalıdır)

6. Öğrencinin, ÖSYM tarafından yapılan sınava girdiği yıla ait LYS sonuç belgesinin internet çıktısı

7. Öğrencinin, ÖSYM tarafından yapılan sınava girdiği yıla ait YKS sonuç belgesinin internet çıktısı

8. Öğrencinin, ÖSYM tarafından yapılan sınav yerleştirme sonuç belgesi

9. Öğrencinin, disiplin cezasını alıp almadığına ilişkin belge

10. Nüfus cüzdanının arkalı önlü fotokopisi

11. Kabul Edilen İngilizce Yeterlilik Sınavı Sonucu (YDS/KPDS/ÜDS/YÖKDİL/PTE AKADEMİL/TOEFL IBT) (Eğitim dili İngilizce olan bölümler için)

12.Yatay geçiş yapmasında engel yoktur yazısı, Yatay geçiş yapmamıştır yazısı

Başvuru Şekli ve İletişim
Başvurular, belgeler tamamlanmış olarak 06.01.2025/ 17.01.2025 tarihleri arasında Antalya Bilim Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğüne yapılacaktır. Eksik belge ve zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmayacaktır.
Başvurular aşağıda belirtilen adrese posta yolu ile ulaştırılabilir. Posta yolu ile yapılan başvurularda belgeler elimize ulaştığında başvuru formunda belirtilen e-posta adresine bilgi verilecektir.
Başvuru Adresi: Antalya Bilim Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü
Çıplaklı Mah. Akdeniz Bulv. No:290 07190 Döşemealtı- Antalya
e-posta Adresi:
oi@antalya.edu.tr

YATAY GEÇİŞ ÖĞRENCİLERİ İÇİN İNGİLİZCE SINAVI:

%100 İngilizce bölümünde okuyacak olan lisans öğrencilerimiz Güllük Yerleşkemizde İngilizce Sınavına girecektir.

İngilizce Sınavı Detayları:

 

 

 

 

Yatay Geçiş Öğrencileri için İngilizce Sınavı

 

 

 

 

06.01.2025-17.01.2025 

 

Sınav Yeri: Güllük Yerleşkesi (Üçgen Mah. Tonguç Cd. No:31 Muratpaşa/Antalya - 0 242 245 03 71

 

Sınavı Saatleri: 09.00 – 10.00 - 11.00 ve 13.30  saatleri arasında

 

Sonuçlar e-posta yoluyla duyurulacaktır.

 

Not: 12.30 ve 13.30 arası öğle molası olduğu için bu saat aralığında sınav yapılmayacaktır.

MUAFİYET İÇİN KABUL EDİLEN SINAVLAR

İngilizce Dil Yeterliği olan öğrenciler aşağıdaki tabloda yer alan sınavların birinden belirtilen puanı almış olduğuna dair sınav sonuç belgesini Güllük Yerleşkesi 2. Kat 207 nolu ofise teslim ederek İngilizce Hazırlık Sınıfı Muafiyet dilekçesi doldurmalıdır.

 

YDS / KPDS / ÜDS/ YÖKDİL

TOEFL IBT

PTE AKADEMİK

65

(5 Yıl Geçerli)

78

(2 Yıl Geçerli)

67

(2 Yıl Geçerli)

 

Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü Tel: 0242 245 03 71

Başvuru Ve Değerlendirme Takvimi

 

 

 
Önlisans Başarı Koşulu ile Yurt İçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuruları Pazartesi- Cuma 6.01.2025 17.01.2025
Önlisans Başarı Koşulu ile Yurt İçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvurularının Değerlendirilmesi Salı - Perşembe 21.01.2025 23.01.2025
Önlisans Başarı Koşulu ile Yurt İçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Sonuçlarının İlan Edilmesi Cuma 24.01.2025
Önlisans Başarı Koşulu ile Yurt İçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Kesin Kayıtları Pazartesi- Cuma 27.01.2025 31.01.2025

 

ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ YATAY GEÇİŞ KONTENJAN TALEPLERİ (2024-2025 OCAK)

 

MYO ADI Program Adı 1. Sınıf
Yurtİçi
1. Sınıf
Yurtdışı
Meslek Yüksekokulu Aşçılık Pr. 16 2
Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Pr. 24 2
Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Pr. 16 2
Meslek Yüksekokulu Mahkeme Büro Hizmetleri Pr. 16 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ağız ve Diş Sağlığı Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ameliyathane Hizmetleri Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Anestezi Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Diyaliz Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr. 24 2
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Pr. 24 2

 

Sonuçların İlanı ve İntibak Programı

•    Her bir diploma programına yatay geçiş için başvuran adayların değerlendirme sonuçları, 24.01.2025  tarihinde Antalya Bilim Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü internet sayfasında ilanen duyurulur.
•    Başarı şartını taşıyan yeterli sayıda adayın olması halinde kontenjan sayısı kadar yedek aday ilan edilir. Belirlenen süre içinde asıl adaylardan kayıt yaptırmayanların olması halinde sırayla yedekler çağrılır.
•    İlgili komisyonlar öğrencinin daha önceki dönemlerde aldığı dersler ile yatay geçiş yaptığı programın derslerini dikkate alarak, öğrencinin hangi yarıyıla veya sınıfa intibak ettirileceğini tespit eder, varsa öğrencinin alması gereken ilave derslerden oluşan bir intibak programı ile muaf tutulması gereken dersleri belirler. Bu derslere ilişkin daha önce alınan notlar transkripte işlenir.